Inhoudsopgave

zaterdag 21 mei 2011

Toch maar update...

Nou na ongeveer bijna een week toch maar weer een update van hoe het hier in Spanje gaat. 
Maandag begon dan toch eindelijk de stage: Joyce ging naar de dolfijnenafdeling en ik en Rosanne naar de vogelafdeling. Daar werden we weer gesplitst. Ik ging zelf met Eli (één van de dierverzorgers) naar het Aviarium: de volière met kroonkraanvogels, jufferkraanvogels, één of andere soort gans, fazanten, ibissen en een pauw. Er werd mij uitgelegd wat ik daar moest doen en hoe: het pad schoonmaken (stront wegschrobben) met een spuit en bezem, planten water geven en schoonmaken en nog wat andere kleine dingetjes. Daarna gingen we aan het werk (eerste keer met zijn tweeën) en toen we klaar waren, gingen we voer klaarmaken (Eli) en geven en daarna terug naar de vogelexhibitiontribune (waar de voorstelling wordt gegeven). Daar moest ik een schoon t-shirt aantrekken en daarna was het tijd voor de voorstelling. Rosanne en ik moesten bij het poortje gaan staan om te zorgen dat niemand er doorheen kwam tijdens de show en we moesten die mensen vertellen dat ze via de bovenkant van de tribune naar binnen konden komen of konden vertrekken. 
De rest van de dag hebben we 's middags warm gegeten (volgens mij was het iets van lasagna?), pinda's staan pellen, ben ik met Henri mee geweest met het voeren van de pelikanen en aalscholvers, heb ik stukken dennentakken afgebroken en in binnenhokken van papegaaien gezet, weer een voorstelling bijgewoond en daarna als laatste geharkt in het aviarium... En toen moesten we douchen en daarna hebben we in het appartement pasta gegeten. En toen was ik zo moe dat ik even via skype met mijn ouders heb gekletst en daarna naar bed ben gegaan. 
Dinsdag was het precies hetzelfde. Schoonmaken, voorstelling, warm eten, pinda's pellen, voorstelling, schoonmaken, douchen, brood met eieren eten, naar bed... 
En woensdag: schoonmaken, zwanen voeren, voorstelling, gras harken, warm eten, gras harken bij flamingo's, dennentakken in kleine stukjes snoeien, voorstelling, schoonmaken en ibissen voeren, douchen, gegeten (weet niet meer wat het was...) en naar bed. 

Donderdag en vrijdag waren we vrij, omdat Juan wilde dat we in het weekend (zaterdag/zondag) kwamen werken, omdat er dan meer werk is, doordat er dan minder mensen werken. 
Donderdag was ik heel erg moe en had ik toen iedereen rond 1 uur eindelijk klaar was, geen zin meer om weg te gaan. Dus ben ik thuis gebleven, terwijl Joyce en Rosanne naar Santa Susanne zijn gegaan. 's Avonds hebben we film gekeken (een of andere drama...) en toen naar bed gegaan. 
Vrijdag zijn we eerst naar Palafolls gelopen voor de tandarts voor Rosanne. Toen bleek dat deze dicht was en pas om 3 uur weer open, hebben we de bus naar Pineda de Mar genomen. Daar zijn we naar de mercado (markt) geweest en toen zijn we via het strand (Rosanne en ik pootje barend) terug gelopen via Santa Susanna en Malgrat de Mar. In Malgrat de Mar hebben we laat geluncht (broodje tonijn) en daarna zijn we via de boulevard verder gelopen. Nog even gewinkeld en toen weer naar appartement gegaan. Vanuit daar zijn Rosanne en Joyce naar de tandarts gegaan en heb ik thuis de was gedaan (in bad)... eten hebben we niet echt iets aan gedaan... en toen naar bed (heb nog wat gelezen daar)...
Vandaag hadden we weer stage: schoonmaken aviarium, poortje bij voorstelling gedaan, zwanen gevoerd, net als papegaaien en flamingo's, daarna dennentakken gedaan voor binnenhokken, warm gegeten, was opgevouwen, papegaaien bij ingang park douche gegeven en sinaasappel, water schoongemaakt bij flamingo's (Rosanne gedaan, ik heb alleen zak opengehouden, ik had buikpijn), voorstelling geluid gedaan, geharkt bij aviarium (uitgelegd aan Rosanne) en gedoucht... Net brood gegeten met van alles en nog wat. En zo meteen naar bed. 

Stage lopen is erg leuk, hoewel af en toe de taal wat moeilijk is. Sommige bij de vogels spreken bijna geen Engels en alleen maar Spaans. De papegaaien zijn erg leuk, ze laten zich aaien (vooral de kaketoe Ronnie (Ronaldo)) en zijn soms erg grappig (elke dag uitgebreid douchen onder de sproeier). 
Morgen zal vast wel geen volgende update komen wat betreft van wat ik hier doe, maar misschien wel dat ik de foto's van gisteren (strand...) upload. 
Oja: ik ben erg verkouden en zit onder de muggenbeten (op dit moment zijn het er 32). 

Geen opmerkingen: