Inhoudsopgave

donderdag 2 juni 2011

Eindelijk...

Nou hier gaat ie dan...
Als het me lukt om alles nog te herinneren...

We waren gebleven bij zondag 22 mei. Deze dag hebben we stage gelopen, net als op maandag en dinsdag. Er is niet veel bijzonders gebeurt die dagen. Allemaal een beetje hetzelfde als de andere stagedagen: schoonmaken, vogels voeren, douche geven aan papegaaien, show bekijken en helpen met muziek en poortje... en ga zo maar door. 

Woensdag 25 mei zijn we naar Blanes geweest met de bus. Daar hebben we gewinkeld en aan zee gelegen. Het was die dag meer dan 30 graden en de zon scheen volop. En dus kun je het al raden: we waren alledrie verbrand. Mijn buik en rug waren erg verbrand, maar na 2 dagen had ik nergens last meer van gelukkig. Na te hebben gezwommen en gezonnen hebben we gegeten: ik patat met biefstuk... Ook kregen we gratis sangria: ik vond het niet lekker en heb maar 1 glaasje op en de andere twee hebben de kan leeggedronken. Hierna zijn we met de taxi naar huis gegaan. 

Donderdag 26 mei zijn we naar de boulevard in Malgrat en Santa susanna gegaan: ik heb veel geld uitgegeven aan nieuwe schoenen, nieuwe tas en nog een paar andere dingetjes... Ik hoop dat alles straks nog wel in mijn koffer past. We zijn niet meer in de zon gaan liggen, maar zijn in de schaduw gebleven. 2 ijsjes gegeten: één met kinderbueno smaak en één met een één of andere chocolade smaak :D. 

Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag hebben we weer stage gelopen: we moesten de muziek nu helemaal op ons eentje doen en dat ging best wel goed. Er was een fazant in het aviarium geblesseerd (ik had gezien dat ie mank liep, terwijl 3 uur terug nog niks aan de hand was) en we mochten maandag op de foto met een aantal papegaaien en meehelpen met trainen van een paar vogels. Voor de rest was het weer hetzelfde liedje. Wel was het erg warm. 

Zaterdag was er trouwens voetbal: manchester tegen barcelona. En natuurlijk besloot ik die avond vroeg naar bed te gaan. Dat is niet echt gelukt:  ik sliep net lekker toen de hele straat begon te toeteren en keiharde muziek ging draaien. Blijkbaar waren ze erg blij dat Barcelona had gewonnen en wilden ze dat vieren. Net zo raar als Nederlanders dat kunnen doen, maar dan toch net iets wilder. 

Dinsdag zijn we naar Lloret de Mar geweest. Niet dat het zo leuk was: eerst moesten we bijna een uur wachten op de Marineland bus (mochten gratis mee) en toen zijn we daar na de markt geweest. Er was niet veel aan vond ik zelf. Daarna zijn we naar de boulevard gelopen en toen we daar kwamen, begon het te regenen. We hebben wat gegeten: ik een bord met kebab en patat (was best wel veel... op het plaatje leek het veel en veel minder). Daarna nog wat gelopen en toen besloten om toch maar naar huis te gaan. Met de bus naar Blanes en daar de taxi genomen, aangezien er geen bus terug naar Palafolls of Malgrat ging. 

Woensdag zijn we naar santa susanna geweest: winkelen (niks gekocht, behalve nieuwe sokken) en daarna naar het strand: hele hoge golven, verdronk bijna, grote steen tegen mijn been aangekomen (nog net geen blauwe plek). Daarna zijn we weer naar huis toe gelopen: ik had ondertussen een erg slecht humeur gekregen: hoofdpijn, moe... dus toen we eindelijk hier thuis waren (rond 5 uur) ben ik in bed gaan liggen en ben ik er niet meer uit geweest.

Tot vanmorgen hier weer de wekker ging om naar stage te gaan: zelfde als anders, hoewel veel minder werk: met rosanne aviarium gedaan, er waren 2 jonge eendjes gevonden: wij moesten mamma eend zoeken, gevonden: eendjes bij mamma achtergelaten maar heeft niet kunnen baten: paar uur later waren ze niet meer bij mamma. En bla bla bla...

Muggenbeten zijn aan de betere hand. Heb er geen last meer van en zijn niet meer zo groot als een pingpongbal. Ze willen me niet meer misschien? (niet hardop zeggen) 

Geen opmerkingen: